CARDPLAY2

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CARDPLAY1は、3種のトランプゲームを含んでいます。


殺しの7ならべ (KILLER SEVENS)

4人のプレイヤーにカードが分配されます。7のカードを持っているプレイヤーは場に出し、ダイヤの7を出したプレイヤーからゲームを開始します。順番の回ってきたプレイヤーには黄色いマークがつきます。
出すことが可能なカードには枠が表示されます。

7から始まって、既に出ているカードの4辺か4角に接するカードを出すことができます(AとKは隣接とみなしません)。
出されていないカードが4辺を囲まれる形になると殺されたことになり、そのカードを持っていたプレイヤーは前に出します。角や外枠に位置するカードは2辺もしくは3辺を囲まれると殺されます。

出せるカードが無い場合はパスします。パスは通常3回まで、ダイヤの7を出したプレイヤーは4回まで可能です。各プレイヤー位置に残りパス回数を表示しています。パスができない状態で出せるカードが無いと、そのゲームでは失格となります。
出せるカードがあってもパスすることは可能です。パスを行う場合は画面右隅のPASS枠をタップしてください。

全員がカードを出し切った状態で、殺されたカードの少ないプレイヤーが勝ちとなります。殺された数が等しい場合は先に手持ちのカードが無くなった方が勝ちです。


ベーシックラミー (BASIC RUMMY)

カードは7枚ずつ配られます。まず山札もしくは捨て札の山から1枚取って、自分の手持ちから出せる組があれば出し、1枚捨てることで次のプレイヤーに回ります。
山札が無くなった場合は、山札の位置をタップすると捨て札が山札になります。

手持ちのカードからは、3枚以上の同じ数字もしくは同じ記号の連続した数字の組み合わせ(MELD)で出すことができます。選択すると枠が表示されるので、組となったカードを自分の手札の前にドラッグすると出すことができます。
また、既に出ているMELDカードに、同じ数字もしくは同じ記号の連続した数字のカードを付けること(LAY OFF)も可能です。
MELD、LAY OFFは1度の順番で何組も可能です。

手札内でドラッグして位置を入れ替えることができます。
AAA・A12とあるボタンは、手札をそれぞれ数字優先・記号優先で並び替えます。

誰かの手札が無くなる(GOING OUT)と1ゲーム終了です。他のプレイヤーは残った手札の点を集計し、これが勝者の得点に加算されます。得点はAが1点、2〜10は数字通り、JQKは10点です。
MELD・LAY OFFを全くしていない状態から1度の順番で全部出し切る(GOING RUMMY)と、得点は2倍になります。

1ゲーム終えた後は、CONTINUEで得点を保持したまま次のゲームを行い、RESTARTで全員の得点を0にして次のゲームを行います。
ゲームを繰り返し、得点が100点を超えたプレイヤーが勝者となります。


ゴルフ (GOLF)

7x5にカードを並べ、残った山札から1枚めくって置きます。数字が1つ上か1つ下のカードを取って重ねていくことができます。AとKは接続できません。取るカードが無くなったら山をタップして次のカードを取り、山札が無くなる前に全てのカードを取り終えたら勝ちとなります。


オプション

OPTIONメニューではBGMとSEの音量、難易度の設定が可能です。
各値とも右側に設定するほど値が大きくなります。
CARDPLAY2 contains three kinds of cards games.


KILLER SEVENS

The card is distributed to the player of four people. The player with the card of seven puts out to the place, and begins playing a game from the player that puts out seven of the diamonds. A yellow mark attaches to the player where order has turned.
The frame is displayed on the card that can be put out.

The card that touches about 4 of the cards that have already gone out or four corners can be put out by starting from seven (Neither A nor K are considered to be adjacent).
It was killed, and the player with the card is put out ahead when becoming shape that about four is enclosed to the card that has not been put out. When about about 2 or 3 is enclosed, the card located in the corner and the outside frame is killed.

It passes when there is no card that can be put out. As for passing, the player that puts out seven of the diamonds is usually possible three times up to four times. The remainder number of passes is displayed at each player position. It becomes a disqualification in the game if there is no card that can be put out while not possible to be passed.
It is possible to pass even if there is a card that can be put out. Please do the PASS frame on right corner of the screen in the tap when passing.

The player with few cards killed with all members put forth the card completely becomes a win. When the killed number is equal, it is a win that a card on hand disappears previously.


BASIC RUMMY

Seven cards are dealt. It turns to the following player in putting out, and throwing away one piece if it first takes from one mountain of the mountain note or the throwing away note, and there is a class that can put it out from my reserves.
If the position of the mountain note is done in the tap, the throwing away note becomes a mountain note when the mountain note disappears.

It is possible to put it out from cards on hand by combining figures where the same figure or the same three signs or more are consecutive (MELD). It is possible to put it out by dragging the card that became a class in front of your cards because the frame is displayed when selecting it.
Moreover, (LAY OFF) is also possible. put up the card of the figure where the same figure or the same sign is consecutive to the MELD card that has already gone out
As for MELD and LAY OFF, pairs how many are also possible in order of one degree.

The position can be replaced by dragging it in your cards.
Respectively, AAA・A12 and the button that is permute your cards in the figure priority and the sign priority.

When someone's cards disappears, it is one game end.(GOING OUT)
Other players total the point of remaining your cards, and this is added to the victor's score. A is one point, and JQK is ten points. The card from 2 to 10 : according to the figure.
The score doubles when everything is put forth completely from the state that MELD・LAY OFF is not done at all in order of one degree. (GOING RUMMY)

After it finishes by one game, the next game is played with the score maintained with CONTINUE, all scores are adjusted to 0 with RESTART, and the next game is played.
The player for the score to exceed 100 points repeating the game emerges as victor.


GOLF

The card is displayed to 7x5, it turns over from one remaining mountain note, and it puts it. It is possible to go repeatedly by taking the nether card above one one figure. A and K cannot be connected. When it finishes taking all cards before the mountain is done in the tap, the following card is taken, and the mountain note disappears when the taken card disappears, it becomes a win.


OPTION

The volume of BGM and SE and the difficulty can be set in the OPTION menu.
The value grows by the right side setting of each value.


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